נתניהו בטקס ב'מוסד': "לא ינום ולא ישן שומר ישראל, גם שומרת"

    בנצי ליזרוביץ | צילום: חיים צח, לע"מ No Comments on נתניהו בטקס ב'מוסד': "לא ינום ולא ישן שומר ישראל, גם שומרת"
    12:19
    15.05.24
    אליהו גרין No Comments on איש שמאל מטלטל את המדינה: "הייתה בגידה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המוסד תמיר פרדו, העניקו הבוקר (ג') תעודות הצטיינות לארבעה-עשר עובדי מוסד מצטיינים לשנת 2015.

    בניגוד למקבלי תעודה בזרועות הביטחון האחרות, מצטייני המוסד נשארים בצל, וחשאיותם נשמרת גם ברגעי החגיגה. מקבלי התעודה מגיעים מתחומים מגוונים במוסד. ולדברי הארגון, הפגינו במידה רבה חתירה למצוינות במילוי תפקידם תוך כדי מימוש ערכי המוסד, מטרותיו ויעדיו, וחלקם תוך סיכון חיים ממשי.

    המצטיינים, שמגיעים מזירות שונות, נבחרו בקפידה על ידי פורום הבכירים של המוסד, על פעילותם המשמעותית ותרומתם יוצאת הדופן למוסד ולמדינת ישראל. לצד המצטיינים הלוחמים, ניכר כי התחום הטכנולוגי-מבצעי הוא פורץ דרך במוסד הישראלי.

    בין המצטיינים, לוחם ותיק המשרת במוסד זה זמן רב והפך ללוחם האגדי של הארגון. ש"באמצעות יכולות טכנולוגיות-מבצעיות יוצאות דופן ותוך מקצועיות ללא פשרות, נחישות וצניעות, הוא משמש דוגמה ומופת לדורות רבים של לוחמים". תעודת הצטיינות הוענקה גם ללוחמת אשר "הובילה פעילות מבצעית מורכבת וייחודית כנגד כל הסיכויים ותוך הפגת דבקות במשימה ונחישות רבה".

    ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בטקס: "אני מבקש לברך את המצטיינות והמצטיינים. יש פה כוח מגן, תוקף ואוסף של המדינה. המוסד מבוסס על אנשים בעלי יכולת חשיבה יצירה, יוזמה, לעתים גם נטילת סיכון והשילוב הזה שצריך לגדול כל הזמן, הוא תמיד מרשים אותי. יש דברים כל כך חשובים שאתם עושים שחשוב לשמור עליהם בסוד. הסוד הוא סוד כוחנו מול אויבנו. חשוב לנו לשמור עליו".

    הפסוק המפורסם שמהווה משענת ומבטח ליהודים מאמינים, מקבל פרשנות שונה לחלוטין מפי ראה"מ: "העולם משתנה והמוסד משתנה יחד איתו. חלקו וחשיבותו במערך הביטחון הלאומי שלנו הולך וגדל. היום אנחנו תחת איומים חדשים. בשל עליית האסלאם הקיצוני, אנו מצויים, אם אפשר לקרוא לזה כך, במלחמת עולם מול שני זרמים גדולים של אסלאם קיצוני שחובק את כל העולם. אנחנו מחויבים לטפל באיומים הללו, ושני האיומים מתחברים זה בזה. אנו פועלים נגד אלה שפועלים נגדנו, ושיידעו כל אויבנו שנגיב בתקיפות על כל התקפה עלינו. לא ינום ולא ישן שומר ישראל, גם שומרת".

    H Z 02



    0 תגובות